معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه

جولای 29th, 2011 | اطلاعات و لوازم جانبی باغبانی, طراحی فضای سبز

باغ Marqueyssac در سال 1861 روی تپه‌های پریگولد در شهر Vezac‌ در منطقه Dordogne‌ فرانسه توسط Jullien de cerval احداث شد. این مرد سی سال پایانی عمر خود را روی این باغ سرمایه‌گذاری کرد تا امروزه این مجموعه میزبان هزاران توریست و جهانگرد باشد. گیاه اصلی این باغ boxwood انتخاب شده‌است. (جنس شمشادها Buxus از تیره Buxaceae – که احتمالا شمشماد استفاده شده در این باغ از نوع شمشمادهای ریز برگ مانند شمشاد اناری (شمشاد توپی) باشد که در آمریکا و اروپا بسیار مورد علاقه هستند – انجمن شمشادهای آمریکایی – و باغهای بسیاری از آنها در جهان ساخته‌شده‌است. در ایران نیز در جنگلهای کوهستان البرز  گونه‌های بومی از این گیاه وجود دارد و در دامنه حیران و جنگلهای آستارا به وفور یافت میشوند.)

علت انتخاب شمشماد برای این باغ پر بودن شاخ و برگها. بافت قوی و چشمگیر و رنگ سبز درخشنده برگها بوده‌است. تمام راهروهای بین گیاهان دارای زوایای تندی است که به نظر اتفاقی می‌آید ولی در واقع روی تک تک جزئیات این باغ فکر شده‌است. مسیرهای پیاده‌روی باغ بیش از 6 کیلومتر طول دارد. و در اطراف مسیرها بیش از 150هزاربوته شمشاد هرس شده با دست، کاشته شده‌اند که صدها سال عمر دارند.

مسیرهای پیاده رو برای قدم زدن طوری طراحی شده‌اند تا افراد از اشکال ارگانیک گیاهان و هارمونی و رمانتیسم موجود در باغ بیشتر لذت ببرند. در سال 1997 باغ و قلعه‌های تاریخی اطراف آن مورد بازسازی قرارگرفتند و برای بازدید توریستها آماده شدند. در تمام این مدت نگهدارندگان باغ و بازسازی‌کنندگان سعی کرده‌اند به آرمانهای اولیه موسس (کروال) پایبند مانده و افکار او را دنبال کنند.

قرار داشتن شهر وزاک ما بین دو شهر توریستی بوردو و rhone‌ باعث شده‌است که توریستهای زیادی در بین راهشان برای بازدید از باغ Marqueyssac راهشان را طولانی‌تر کنند. این باغ مطمئنا ارزش این توقف را دارد.

از شما دعوت میکنم به تصاویری از این باغ توجه فرمایید:

برای اطلاعات بیشتر:

وب سایت خود باغ Marqueyssac

مطلب سایت Thecoolist درباره این باغ

مطلب سایت کانستراکت درباره این باغ

روی نقشه گوگل مپ

برچسب: , , , , , , , , , , , ,

لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.
لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *