کارت زرد جلب کننده حشرات

دسامبر 19th, 2012 | ابزار باغبانی, خبرها, فرهنگ اصطلاحات و عبارات

white fly
یکی از روشهای غیرشیمایی مبارزه با آفات گلخانه‌ای استفاده از کارتهای زرد است. تجربه و علم ثابت کرده‌است که آفات گلخانه‌ای پروازی (مانند سفیدبالک، تریپس‌ها، شته‌های بالدار و …) نسبت به این تونالیته رنگی زرد (530 تا 580 نانومتر)

بسیار علاقمند بوده و وقتی این کارتها در اطراف گیاهان آویخته میشوند حشرات به سمت این رنگ جلب میشوند. و اگر این کارتها به مواد چسبنده آغشته شده باشند حشره به کارت میچسبد و به دام افتاده و می‌میرد.

آوبزان کردن این کارتها در گلخانه یا خانه و در کنار گیاهان چند کاربرد دارد:

1- اطلاع از وجود آفت و میزان جمعیت آفت و نوع آفات موجود
2- کنترل و پیشگیری از افزایش جمعیت آفات تازه وارد (با شکار حشرات بالغ، میزان تخم‌ریزی کاهش یافته و بالطبع جمعیت آفات کنترل میشود)
3- کاهش استفاده یا عدم استفاده از سموم شیمیایی

این کارتها از جنس پلاستیک براق PVC تهیه شده‌اند و به همین دلیل چندین بار قابل شستشو و استفاده هستند. سایز کارتها (20 در 30 سانتی‌متر) نزدیک سایز کاغذ A4‌ است و میتوان آن را نصف کرده و در دو محل آویزان کرد.

برای چسبناک کردن این کارتها چسب مخصوص (یا فرمولاسیون خاص) نیز عرضه میشود. ولی میتوان از روغنهایی مانند روغن نباتی، روغن خودرو، روغن سوخته و …  و هر ماده چسبنده‌ای که رنگ کارت را کدر نکند و خشک نشود استفاده کرد. (کارتها چندین بار قابل استفاده هستند)

خرید و سفارش

لطفا برای خرید و سفارش به صفحه فروشگاه آنلاین مراجعه فرمایید
سفارش شما را با پست پیشتاز به سراسر ایران بزرگ ارسال میکنیم.

برچسب: , , , , , , ,

2 دیدگاه

  1. Mosi گفت:

    سلام،

    گلدان های من در تابستان پشه و در زمستان پرورش میدن، 🙂 از این کارت های زرد برای از بین بردن این دو حشره میشه استفاده کرد؟

لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.
لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *