سنبل وحشی ، سنبل کوهی، کلاغک یا سنبل انگوری Muscari

اکتبر 5th, 2016 | بذور و اندامهای تکثیر گیاهی, خبرها, گیاهان پیازی, گیاهان فضای باز

سنبل وحشی یا موسکاری از گیاهان پیاز دار از خانواده Asparagaceae است. این گیاه که بومی اروپا و آسیا است.، در ایران نیز به صورت وحشی ارقامی از آن وجود دارند.

گل سنبل وحشی در ایران

یکی از جالب ترین مطالب در زمینه گل سنبل وحشی در ایران، موارد خوراکی آن است. موسیر که در آشپزی ایرانیان بسیار استفاده می‌شود، نوعی موسکاری است. به نوع وحشی این گیاه در ایران، کلاغک گفته می‌شود و آثار دارویی نیز دارد. جالب است بدانید که این گیاه، جزو معدود گیاهان پیاز دار ایران است.

برخی از انواع گل سنبل، به عنوان گیاه زینتی کشت و کار می‌شوند و پیاز آن در گلستان علی عرضه شده‌است. برای تهیه آن کافی است با شماره 09148801400 تماس بگیرید. تفاوت‌هایی در ماندگاری، اندازه و شکل آن با انواع وحشی وجود دارد. این گیاه که در اروپا به وفور کشت و کار می‌شوند، در سال‌های اخیر در ایران نیز کاشته شده است.

عکس گل سنبل وحشی

عکس گل سنبل وحشی

ویژگی های سنبل وحشی

سنبل انگوری مانند سنبل شب عید، کاملا مقاوم به سرما است. به همین دلیل نیازی نیست تا پیاز آن زمستان‌ها از زمین خارج شود.  همین امر سبب شده است که کاشت و نگهداری آن بسیار ساده و راحت باشد. کافی است مانند سایر گیاهان مقاوم به سرما، فقط از نظر آبیاری اضافه محافظت شود. آبیاری اضافه و باقی ماندن آب در اطراف پیازها، موجب پوسیدگی پیازها می‌شود.

گل بنفش وحشی

گل بنفش وحشی

فصل کاشت گل سنبل وحشی

فصل کاشت پیازها در زمین اصلی، پاییز است. به این ترتیب پیازها باید قبل از اولین یخبندان، کاشته شوند. اگر زمان کاشت در باغچه گذشت، جای نگرانی نیست. موسکاری کاملا به کاشت در گلدان علاقمند است. می‌توانید به تنهایی یا در ترکیب با سایر گیاهان پیازی (نظیر نرگس و سنبل و … ) آن را در گلدان بکارید. زهکشی کف گلدان برای این‌که آب اضافه باقی نماند، مهم است. گلدان را در محل پر نور ولی سرد قرار دهید. بعد از پایان زمستان و بهار آینده می‌توانید پیازها را به باغچه منتقل کنید.

شرایط لازم برای نگهداری از گیاه کلاغک

گیاه سنبل انگوری به محلی پرنور با تابش آفتاب خوب نیاز دارد. در آفتاب خوب، گل‌ها کیفیت بهتری دارند. موسکاری از نظر خاک کم توقع بوده و در اغلب ترکیبات خاک طبیعی رشد می‌کند. ترکیب رسی ماسه‌ای که غنی و نفوذ پذیر باشد ولی آب اضافه را نگه ندارد بهتر است.

آموزش تصویری کاشت پیاز سنبل انگوری (کلاغک یا موسکاری) در خاک

آموزش تصویری کاشت پیاز سنبل انگوری (کلاغک یا موسکاری) در خاک

نحوه کاشت سنبل بنفش وحشی انگوری

عمق کاشت سنبل انگوری با توجه به سایز کوچک پیازها، باید در حد 5 تا 7 سانتیمتر باشد. چون این گیاه بچه‌زایی زیادی می‌کند، بهتر است بین پیازها هم 5 تا 10 سانتی متر فاصله بدهید. پیازها نسبتا گرد، سفید و کوچک هستند. پیاز سنبل وحشی نوک مختصری دارد. توجه داشته باشید که هنگلم کاشت، نوک پیاز رو به بالا باشد. بعد از کاشت، حتما گیاه را آبیاری فرمایید. رشد گیاهان با فاصله کمی در طول پاییز آغاز می‌شود و گلدهی در بهار اتفاق خواهد افتاد.

گل وحشی بنفش

گل وحشی بنفش

بعد از پایان گلدهی، اجازه دهید برگ‌های سنبل وحشی روی زمین باقی بماند. این کار باعث می‌شود که برگ ها فوتوسنتز کرده و برای گلدهی سال بعد مواد غذایی را در پیازها ذخیره‌سازی کنند. تا زمانی که گیاه سبز است، آبیاری به اندازه و کنترل شده مفید و لازم است. ولی از اواخر بهار و اوایل تابستان (بعد از زرد شدن برگها) آبیاری نفرمایید. این کار سبب می‌شود که گیاه چند ماه به استراحت برود و برای گلدهی سال آینده آماده شود. می‌توانید برگ‌های زرد شده را کلا قیچی کرده و جمع آوری کنید.

سنبل انگوری یا موسکاری یا گل سنبل وحشی در ایران

سنبل انگوری یا موسکاری یا گل سنبل وحشی در ایران

ترکیب بندی و کاشت سنبل انگوری با گل‌های آبی/بنفش در کنار گل‌های دیگری مانند بنفشه زرد و حنایی یا نرگس‌های زرد، ترکیب رنگ جالبی به وجود خواهد آورد.

راهنمای تصویری کاشت پیازهای موسکاری

راهنمای تصویری کاشت پیازهای موسکاری در گلدان

راهنمای تصویری کاشت پیازهای موسکاری در گلدان

خرید گل موسکاری از گلستان علی

پیازهای عرضه شده در پاییز 1395 تولید ایران بوده و اغلب به رنگ بنفش/آبی هستند. در هر بسته 10 عدد پیاز بسته بندی شده موجود است. برای تهیه پیازهای گل سنبل وحشی (به صورت عمده و خرده) کافی است با شماره 09148801400 در ارتباط باشید.

نمونه بسته بندی پیاز موسکاری

نمونه بسته بندی پیاز موسکاری

توجه داشته باشید که پیازها باید در فضای سرد در گلدان یا باغچه کاشته شوند تا برای بهار آینده به گل بروند. پیاز گل موسکاری بسیار نادر است و در گلستان علی عرضه بسیار محدود عرضه می‌شود. ارسال به وسیله پست پیشتاز و در بسته بندی مطمئن انجام خواهد شد.

اصلا نگران نباشید ما بر اساس تجربه خود ایمان داریم که در هنگام ارسال هیچ اتفاقی برای پیازهای گل سنبل رخ نخواهد داد. امکان ارسال به تمامی نقاط ایران عزیزمان وجود دارد. با این حال این موضوع را در نظر داشته باشید که گیاه در سشرایط پاییز و محلی سرد کاشته می‌شود. برای همین در اغلب نقاط سردسیر و معتدل ایران بزرگ قابل کشت است.

قیمت پیاز گل سنبل وحشی (موسکاری)

در هر بسته موسکاری، 10 عدد پیاز قرار داده شده اشت.

برای اطلاع از قیمت بروز لطفا با شماره 09148801400 در ارتباط باشید.

عکس پیاز وحشی

گل موسیر وحشی

ریشه گل سنبل

انواع سنبل

گل وحشی بنفش رنگ

سنبل کوهی بنفش

خواص گل سنبل بنفش

خواص سنبل وحشی

خواص گیاه کلاغک

خواص سنبل انگوری

خواص گل سنبل

قیمت گیاه کلاغک

برچسب: , , , , , , , , , , , , , ,

لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.
لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *