Lilium پیاز لیلیوم هلندی در سه رنگ | پاییز 1396 | اتمام موجودی

نوامبر 23rd, 2017 | بذور و اندامهای تکثیر گیاهی, خبرها, گیاهان پیازی, گیاهان فضای باز

خدمت مشتریان گرامی از سراسر کشور، مفتخریم که امسال با پیازهای عالی لیلیوم (سوسن) وارداتی از هلند با بهترین کیفیت و ارقام مشخص در خدمت شما هستیم. لیلیوم ها گیاهانی ‍‍‍‍‍‍‍پیازی هستند که به دلیل ویژگی‌های خاصشان این مزیت را دارند که نیاز سرمایی‌شان طی شده و در سردخانه نگهداری شوند تا در هر لحظه که شما بخواهید بتوانید بکارید.

onings logo

Onings

پیازها محصول شرکت Onings هلند هستند و پاییز 1396 وارد کشور شده‌ و در سردخانه زیر صفر نگهداری شده‌اند. از همین روی٬ پیازهای عرضه شده ما نیاز سرمایی‌شان رفع شده است و کافی است شما این پیازها را در شرایطی شبیه گلخانه بکارید و مدت زمان لازم (در حدود دو ماه وبیشتر) به آنها رسیدگی کنید٬ نور٬ آب و کود لازم را بدهید و دمای مناسب را فراهم کنید٬ تا به گل دهی برسند. و از زیبایی و گلهای درشت آنها در زمستان آتی و عید سال 1397 لذت ببرید.

خبر خوشی که داریم این است که یکی از ارقام بسیار پراستقبال ما در سالهای گذشته چند سالی غایب بود و خوشبختانه امسال مجددا به دستمان رسیده‌است. رقم کندی کلاب Candy Club در سراسر دنیا پرطرفدار است و  به واسطه گلهای بسیار درشت٬ بوی عالی و رنگ زیبا شدیدا مورد توجه مشتریان گرامی قرار گرفته‌بود و هر سال از ما سراغ آن را میگرفتند که خوشبختانه امسال دوباره آمده است.


لیلیوم دو رنگ رقم کندی کلاب (اتمام موجودی)

لیلیوم دورنگ رقم Candy Club

Candy Club

گروه: اورینپت OT-Hybrids
سایز: 18/20
تعداد غنچه درشاخه: 4 تا 6
ارتفاع: حدود 125 سانتی متر
طول تقریبی دوره رشد: 112 روز
رنگ: دورنگ صورتی و سفید Bi-color: pink/white
* این لیلیوم معطر است.

تصاویر مشتریان گرامی از گلهای پیازهای کندی کلاب در سالهای گذشته


لیلیوم صورتی پررنگ رقم روبینا (اتمام موجودی)

Robina

گروه: اورینپت OT-Hybrids
سایز: 20/22 (درشت)
تعداد غنچه درشاخه: 4 تا 6
ارتفاع: حدود 135 سانتی متر
طول تقریبی دوره رشد: 104 روز
رنگ: صورتی پررنگ Dark Pink
* این لیلیوم معطر است.


لیلیوم زرد رقم یلو دیاموند (اتمام موجودی)

Yellow Diamond

گروه: LxA
سایز: 18/20
تعداد غنچه درشاخه: 7 تا 10
ارتفاع: حدود 110 سانتی متر
طول تقریبی دوره رشد: 72 روز
رنگ: زرد yellow
* این لیلیوم معطر نیست٬ یا عطر قابل توجهی ندارد.

روش خرید:

پیازهای مورد نظر شما را به هر تعداد، بوسیله پست پیشتاز به تمام نقاط ایران عزیز ارسال میکنیم. و در اغلب نقاط ایران بزرگ (سردسیر، گرمسیر و معتدل) قابل کاشت است.

اطلاعات کاشت:

نیاز سرمایی پیازها رفع شده‌است و به محض اینکه رسید میتوانید در شرایط گلخانه‌ای کاشته و مراقبت فرمایید تا برای نزدیک دو تا سه ماه آینده گلدهی کنند.

گلدان مناسب:

پیشنهاد ما استفاده از گلدانی با قطر دهانه بیش از 19 سانتی‌متر و ارتفاع گلدان بیش از ۲۰ سانتی‌متر است.

خاک مناسب در شرایط گلخانه ای:

تحقیقات علمی انجام شده و تجربه ما نشان داده‌است که هرچه بستر نرم‌تر و نفوذپذیرتر و غنی از مواد آلی باشد بهتر است. لذا پیشنهاد ما نصف پیت‌ماس + نصف دیگر کوکوپیت و پرلیت است. حال اگر شما به این ترکیبات دسترسی ندارید، میتوانید از نصف خاک برگ کاملا پوسیده و غنی و نصف دیگر خاک نرم و نفوذپذیر و ماسه استفاده کنید. به طور کلی بستر باید غنی، نرم و نفوذپذیر، نگهدارنده متوسط رطوبت و دارای بافت متخلخل باشد.

آبیاری:

چون این پیازها نیاز سرمایبشان رفع شده به محض کاشت و آبیاری اول شروع به رشد خواهند کرد. در زمان رشد نیاز به آب فراوان دارند. و به محض خشک شدن سطح خاک بهتر است مجددا آبیاری شوند.

دما و نور:

به محل پرنور (جلوی پنجره پرنور یا گلخانه) نیاز هست. این پیازها در دمای معمولی خانه به خوبی رشد خواهند کرد. حداقل دمای شبانه ۱۵ درجه مثبت سانتیگراد و دمای روزانه تا ۲۵ درجه ایده‌آل خواهدبود.

کودیاری:

به سه مرحله تقسیم فرمایید:  یک) در مراحل ابتدایی رشد تا بالا آمدن ساقه به کودیاری نیازی نیست. دو) در مراحل رشد رویشی و بالا آمدن ساقه تا ظاهر شدن غنچه‌ها: هر دو هفته یکبار با کود کاملی مانند کریستالون ۱۸.۱۸.۱۸ +میکرو کودیاری بفرمایید. سه) پس از ظاهر شدن غنچه‌ها هر دو هفته یکبار با کودهای حاوی پتاسیم بیشتر مانند کریستالون ۱۲.۱۲.۳۶ کودیاری بفرمایید. پس از باز شدن اولین غنچه دیگر کودیاری نفرمایید.

آفات و بیماریها:

به آفات مکنده مانند شپشکها و شته‌ها، کنه‌های تارتن و برخی بیماریهای قارچی حساسیت وجود دارد و بهتر است هر دو هفته یکبار گیاه را از نظر آلودگی به آفات و بیماریها بررسی فرمایید.

مراقبت‌ها:

گیاههای حاصل از پیازهای لیلیوم دارای ارتفاع به نسبت زیادی میشوند. و نیازمند قیم (میله چوبی یا فلزی به عنوان تکیه گاه ساقه) خواهند بود. لذا بهتر است در زمان کاشت پیاز قیم هم نصب شود.
نسبت به جلوگیری از شکستن ساقه‌ها باید مراقب بود چون در صورت شکستن ساقه اصلی پیاز، گلدهی مجدد به مدت چندین ماه به عقب خواهدافتاد.

پس از پایان گلدهی:

پیازها پس از پایان گلدهی نیازمند دوره استراحت هستند. بهتر است ساقه را از ته قطع نفرمایید و اجازه بدهید که برگهای باقیمانده، فتوسنتز کنند و به اندازه پیاز شما افزوده و پیازچه‌های جدید تولید کنند.
آبیاری و کودیاری کمی کاهش می‌یابد ولی متوقف نمیشود، و مثلا کودیاری به ماهانه یکبار و آبیاری پس از خشک شدن سطح گلدان انجام میشود. این روند ادامه دارد تا وقتیکه برگها به زردی گراییده و آماده شوند که به دوره رکود یا استراحت برود.
در دوره استراحت، گیاه اندام هوایی خود را از دست میدهد و فقط پیازها باقی میمانند.
در این دوره نیاز هست که پیاز حدود دو ماه (بسته به رقم فرق میکند) دمای ۲ تا ۷ درجه مثبت سانتیگراد را بگذراند. پیاز در باغچه به طور طبیعی این فرآیندها را سپری خواهد کرد و لازم نیست ما کاری بکنیم. ولی اگر پیاز ما در گلدان باشد. باید پیاز را خارج کنیم و اندامهای هوایی را قطع کرده،‌ریشه‌های قدیمی را قطع کرده و پیاز را به استراحت بفرستیم.
برای استراحت دادن مصنوعی پیازها، میتوان پیازها را با محلول یا پودر قارچکشی ضدعفونی کرده، در پیت‌ماس کمی‌مرطوبت درون یک کیسه پلاستیکی قرارداده و در یخچال معمولی خانگی قرار داد. ظاهر شدن ریشه‌های جدید و رشد جوانه‌های جدید نشاندهنده رفع شدن دوره نیاز سرمایی است و میتوان پیازها را دوباره کاشت و برای گلدهی آماده کرد.

مطالعه بیشتر…

در سالهای گذشته نیز انواع پیازهای لیلیوم عرضه شده‌است، که مطالب آنها در دسته‌بندی گیاهان پیازی ایندکس میشود. لطفا مطالب و بخش نظرات این صفحات را نیز مطالعه فرمایید. همچنین در این فایل PDF اطلاعاتی در مورد سوسن‌ها وجود دارد.

برچسب: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.
لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *