معرفی کتاب : گل‌ها و گیاهان آپارتمانی انتشارات لاروس

ژانویه 28th, 2019 | اطلاعات و لوازم جانبی باغبانی, خبرها, فرهنگ اصطلاحات و عبارات, کتاب

یکی از کتابهای باغبانی و گلکاری که مرحوم پدرم بسیار به آن تکیه میکرد کتاب رنگی با کاغذ گلاسه و چاپ اعلای خیلی قدیمی بود که بعدها متوجه شدم با وجودیکه قدیمی است (در واقع سال 1360 در پاریس چاپ شده است) اطلاعات دقیق و به روزی دارد. متاسفانه بر عکس بسیاری از کتابهای گلکاری و باغبانی دیگر که توسط اساتید عزیز این روزها تالیف شده‌است اشتباهات خیلی کمی دارد. یا ندارد.

چاپ اصلی این کتاب دارای صفحات گلاسه و چاپ رنگی کامل هست که بسیار با کیفیت به زیور طبع آراسته شده‌است. اطلاعات باغبانی و گلکاری آن دقیق و زیبا هست. ولی چون زبان اصلی علمی آن روزها بیشتر به فرانسه بوده است در حالیکه اکنون بیشتر ما از منابع انگلیسی زبان استفاده می‌کنیم. فلذا برخی اصطلاحات استفاده شده در کتاب ممکن است با کلمات مانوس این روزها فرق داشته باشد. مثلا “تورب” فرانسه به معنی “پیت ماس” امروزه است. و یا سایر کلمات تخصصی باغبانی….

فهرست مندرجات صفحه یک
فهرست مندرجات

بسیاری از گیاهانی که در این کتاب معرفی شده‌اند تازه تازه در بازار ایران گسترش پیدا میکنند! و این نکته خیلی برای بنده عجیب و جالب هست. هرچند بسیاری از گیاهان امروزه در این کتاب 144 صفحه‌ای وجود ندارد. ولی برخی گیاهان خاص این روزها موجود هست که خیلی هم اطلاعات مفیدی در متون کتاب موجود هست.

دانلود کتاب

خبر بسیار خوب آن که نسخه پی دی اف کتاب در سایت کتابناک موجود است و دوستان میتوانند دانلود فرمایند.

کتاب فوق العاده‌ای است حتما تهیه کنید و گاهی بهش مراجعه فرمایید

لینک دانلود


برچسب: , , , ,

لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.
لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *