غده یا ریشه‌های گل کوکب گل درشت (رنگ قرمز، زرشکی) 1398

آوریل 17th, 2019 | بذور و اندامهای تکثیر گیاهی, خبرها, گیاهان پیازی, گیاهان فضای باز, گیاهان فضای باز تابستانه

غده یا ریشه‌های گل کوکب گل درشت (رنگ قرمز، زرشکی)

همچنان که گیاهان پیازی از محبوب‌ترین گیاهان مناطق معتدله هستند، انواع غده‌ها و ریشه‌ها نیز در این زمره قرار میگیرند و علی الخصوص کوکب‌ها Dahlia که تابستان به گل میروند در اغلب نقاط ایران کشت میشوند

این گیاهان در انواع مختلفی در بازار یافت میشوند. ریزنقش‌های گل ریز که اصطلاحا تک پر و مینیاتوری هستند ولی زود به گل میروند و گلهای زیادی باز میکنند. و به عنوان گیاه فصلی همراه اطلسی و جعفری و … کشت میشوند تا نمونه‌ای که در این مطلب تقدیم حضور میشود و غده‌های درشت و سنگینی دارند که بهار کاشته میشوند و تابستان و پاییز به گل می‌روند. هر کدام از این مدلها رقمهای کوتاه و بلند و گل ریز و گل درشت و رنگهای مختلفی دارند.

ریشه‌های کوکب توان زمستان گذاری در باغچه را ندارند و زمستان با آمدن یخ بندان از باغچه خارج کرده در انبار خشک و خنک و تاریک نگهداری میکنند. (همانطور که سیب زمینی خوراکی باید نگهداری شود) سپس اوایل بهار در فروشگاههای گل و گیاه عرضه میشوند و در باغچه کاشته میشوند.

زمین آفتابگیر که آب زیاد نخورد (آبیاری زیاد موجب پوسیدگی ریشه‌ها میشوند) غنی از مواد آلی (مانند کود حیوانی پوسیده روی سطح خاک بدون تماس با ریشه‌ها)  جنس خاک رسی و معمولی ایران برای این گیاه کافی است. خاک نرم شده که بیل زده شده‌است. و ریشه‌ها را در عمق نه چندان زیاد مانند 20 سانتی متر میکارند. پس از رشد جوانه‌های اولیه میتوان از آنها قلمه برداشت، و با رسیدگی و آبیاری و کودیاری گیاهان شروع به رشد میکنند.

اندام هوایی بزرگ و فضاپرکنی از آنها رشد میکند و برای کاشت در ویلا‌ها، رمپ‌ها، باغچه‌های بزرگ و فضاهای سبز به عنوان گیاه گلدار که مورد توجه و تاکید قرار گیرد میتوان از آنها استفاده کرد.

حدود یک و نیم تا دو ماه بعد از کاشت، گلهای گرد و پرپشتی تولید میکنند که رنگ قرمز و زرشکی مانندی دارد و پرپشت و پرپر هستند. وقتی گیاه به گل رفت تا آخر فصل گل تولید میکند و نیمه دوم تابستان کوکب‌های گل درشت شخص اول باغچه شما خواهند بود.

نسبت به گرما و خاک رسی مقاومت دارد و به دلیل اندامهای ذخیره زیر خاک، آبیاری چند روز یکبار کافی خواهد بود.

درسالهای گذشته ما رنگهای مختلفی از این گیاه رو تقدیم حضور کرده‌ایم ولی امسال فقط رنگ قرمز آن به مقدار زیاد موجود است. و در صورت نیاز به خرید عمده با شماره 09027778870 تماس حاصل فرمایید.

خرید از فروشگاه گلستان علی

برچسب: , , , , , , ,

لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.
لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *