پپرومیا قطره باران Peperomia polybotrya+ نکات مراقبت از گیاه پیرومیا

دسامبر 16th, 2019 | اطلاعات و لوازم جانبی باغبانی, گیاهان خانگی

مشخصات پیرومیا

از گیاهان آپارتمانی جدید، که این روزها در شبکه های اجتماعی بین علاقمندان گیاهان زینتی مورد پسند عامه و نقل محافل است، انواعی از پپرومیاها ریز و نقلی هستند. که یکی از آنها پپرومیا پلی بوتریا یا پپرومیا قطره باران است. این گیاه زیبا و ماندگار که برگهای سبز براق دارد و به دلیل شکل قطره مانند برگها در انگلیسی به rain drop مصطلح شده است.

My name is Peperomia polybotrya

این گیاه از خانواده پیپراسه است. پپرومیاها در انگلیسی به طور عمومی به گیاهان رادیاتوری خوانده می‌‌شوند.

انواع پپرومیا از دیرباز در ایران شناخته شده هستند و در آپارتمانها به عنوان گیاه خانگی نگهداری می‌شوند. مانند پپرومیا قاشقی که انواع سبز، ابلق، لب ماتیکی دارد یا پپرومیا پلیسه ای یا چروک، پپرومیا هندوانه ای و … .

نمونه برگ چند مدل پپرومیا که معمولا در گلستان علی اردبیل عرضه می شوند

از ویژگیهای زیبای این گیاهان برگهای سبز، براق و نسبتا آبدار است. این برگ های سبز حس خوبی به بیننده القا می‌کنند. گلدهی این گیاهان کمی متفاوت بوده و یک رشته باریک بلند به عنوان گل گیاه تولید می‌شود. در واقع شباهتی به گلی که در ذهن بیننده هست، مانند گل رز ندارد. عطر مختصری نیز از گل‌های این گیاه (از فاصله نزدیک) ممکن است استشمام شود، که بوی خوب و ملایمی است.

ماندگاری گلها زیاد نیست. بلافاصله بعد از خراب شدن گلها آنها را قیچی کنید، تا روی گیاه باقی نماند.

گلهای گیاه پپرومیا قطره باران

این گلی که شبیه گل قاشقی است، جثه کوچکی دارد. به راحتی روی میز کار، یا محیط‌های کوچک جا می‌شود. بنابراین گزینه خوبی برای محیط کار یا منزل است.

نگهداری از گل پپرومیا

این گیاهان معمولا روش نگهداری راحتی دارند. نسبت به نور کم توقع هستند و آبیاری نیز با فاصله زمانی انجام می‌شود. به این ترتیب که پس از خشک شدن سطح خاک آبیاری می‌کنند.

گیاه پپرومیا هندوانه ای از گیاهان نزدیک به پپرومیا قطره باران است

دمای مورد نیاز گیاه گل قطره بارون

دمای مورد نیاز این گیاهان معمولا دمای رایج در خانه های ایران یعنی بین 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. گیاه پیرومیا به راحتی در دمای منازل زندگی می‌کنند و خیلی خوب با شرایط خانه ها آداپته می‌شوند.

رطوبت مورد نیاز گیاه پیرومیا

از نظر رطوبت هوا نیز نیاز معمولی دارند. گیاه قطره باران به رطوبت‌های بالا نیاز خاصی ندارند و با رطوبت معمولی خانه زندگی می‌کنند. آبیاری خاک نیز نسبتا کم است. به عبارتی در بین دو آبیاری باید اجازه دهید، سطح خاک کمی خشک شود و سپس آبیاری کنید. چون پپرومیا قطره باران نیز مانند گیاهان ساکولنت آب را در برگها و ساقه‌های خود ذخیره می‌کند و نیاز آبی زیاد ندارد.

غرق آب شدن خاک در این گیاه نیز منجر به پوسیدگی ریشه ها می‌شود و بهتر است آب اضافه در زیرگلدانی باقی نماند.

در نظر درجه سختی نگهداری، پپرومیا قطره باران به عنوان ایزی کر درجه بندی می‌شود. نگهداری از پپرومیا چروک خیلی ساده است. Easy Care

نور مورد نیاز پپرومیا قطره باران

نور مورد نیاز گیاه، نور غیرمستقیم است و باید از تابش شدید آفتاب دور بماند. نور شدید بعد از ظهر تابستان ممکن است موجب سوختگی برگ ها شود.

خاک مورد نیاز گیاه پپرومیا

ترکیب خاک این گیاه شبیه ترکیب خاک سایر گیاهان آپارتمانی است. بسته های خاک برگ عرضه شده در گلستان علی اردبیل برای این گیاه مناسب خواهد بود. از ترکیب خاک بنفشه آفریقایی نیز برای این گیاه می توان استفاده کرد.

Potting mix قابل خریداری از فروشگاه آنلاین گلستان علی

تاثیر آبپاشی روی برگ های پپرومیا

آبپاشی گهگداری روی برگها مفید است. این کار موجب شادابی و شسته شدن گرد خاک از روی برگها می‌شود. شسته شدن برگها همچنین خطر آفت هایی مانند کنه تارعنکبوتی را کمی کاهش می‌دهد.

تکثیر این گیاه از طریق قلمه برگ و قلمه ساقه انجام می‌شود.

این گیاه به جز آفات و بیماری‌های رایج برای سایر گیاهان، آفات خاص و قابل توجهی ندارد. سالها می‌تواند در صورت آبیاری و نگهداری صحیح در منزل شما زندگی کند.

تهیه و خرید گیاه پیرومیا

این گیاه از گلستان علی اردبیل قابل خریداری است. علاوه بر خرید حضوری بسیاری از کالاهای این فروشگاه از روش های اینترنتی به سراسر ایران ارسال می‌شود. در صورتی که شما ساکن شهرهای نزدیک به ما باشید و امکان ارسال سالم این گیاه موجود باشد، خدمتتان ارسال می‌کنیم.

تماس با ما

گلی که شبیه گل قاشقی است

پپرومیا قطره باران از نظر برگها کمی شبیه نوعی پیله آ هست که گاهی این دو گیاه را اشتباه می گیرند. در صورتی که این دو گیاه با هم فرق دارند. در تصویر زیر این دوگیاه مقایسه شده اند.

پیله آ پپرومیوایدس در سمت راست به صورت ساقه دار هست و بلند شده ارتفاع پیدا می کند. ولی پپرومیا قطره باران معمولا کوتاه و پرتر هست و زیاد بلند نمی شود. دمبرگهای پیله آ نیز بلندتر هستند.

در تصویر بالا گیاه سمت راست Pilea peperomioides است


قیمت گل پپرومیا قطره باران

تکثیر پپرومیا قطره باران
انواع گل هندوانه ای
گل برگ هندوانه ای

تکثیر پپرومیا چروک

قیمت گل پپرومیا هندوانه ای

برچسب: , , , ,

لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.
لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *