دراسینا کامپکت

آگوست 8th, 2020 | خبرها, گیاهان خانگی

دراسنا کامپکتا یا کامپکت (نام علمی: Dracaena Compacta) نام گونه‌ای جنس دراسنا و از خانوادهٔ (Asparagaceae) می‌باشد. این گیاهان در جنگل‌های گرم و مرطوب جنوب شرقی آفریقا رشد می‌کنند. این گیاه یکی از ارزشمندترین گونه‌های دراسنا است؛ و به دلیل رنگ سبز ساقه‌ها و برگ‌ها و فرم خاص قرارگیری برگ‌ها، یکی از گونه‌های محبوب این جنس به شمار می‌آید. این گونه از دراسنا دارای برگ‌های باریک کوتاه و کشیده به رنگ سبز تیره می‌باشد. نام این گیاه نیز برگرفته از آرایش قرارگیری برگ‌ها در کنار هم می‌باشد. برگ‌ها به صورت متراکم و دسته‌ای در انتهای شاخه‌ها تشکیل می‌شوند.

دراسینا کامپکت به دلیل مقاومت به شرایط درون خانه ها و ماندگاری طولانی از گیاهان مناسب برای نگهداری در خانه ها و محلهای کار میباشد.

روش نگهداری از گیاه

آبیاری : دراسینا کامپکت سبز به آب زیادی احتیاج ندارد و دوبار در هفته در اغلب مواقع کافی خواهدبود. فقط توصیه میشود موقع آبیاری لای برگها آب ریخته نشود، چون باقی ماندن آب اضافه در بین برگها موجب گندیدگی ساقه و انتهای برگها میشود
رطوبت هوای معمولی خانه ها برای این گیاه کافی است و آبپاشی روی برگها هفته ای یکی دوبار مفید است

دما: دمای 15 الی 22 درجه سانتیگراد مناسب گیاه است دمای خانه بهترین دماست.

نور: در نور کم هم می تواند رشد کند،بنابر این، برای دفترکار بسیار مناسب است. نور مستقیم و بیش از حد، باعث سوختن برگهای این گیاه می شود.
نور فیلتر شده (نور عبوری از پنجره و یا پرده نازک) و متوسط نیز برای این گیاه، ایده آل است.

تکثیر:تکثیر گیاه از طریق قلمه ساقه انتهایی انجام میشود. کافی است وقتی ارتفاع گیاه زیاد شد 20 سانتی متر از ساقه را برش دهید و در آب معدنی بگذارید، قلمه ها در کمتر از یک ماه ریشه دار میشوند.

برچسب: , , ,

لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.
لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *